פ.ד. פסגות

 

תשלום לקופת גמל

אופן התשלום לקופת גמל בעבור עמיתים שכירים - אישור מאת קופת הגמל יחול על אותם כספים שהיא תקבל בדרך של תשלומים חודשיים רצופים, בשיעור שווה ממשכורתו של עמית-שכיר. השיעור נקבע לפי עניין התשלום.
תשלום לקופת גמל לתגמולים - שיעור שלא יעלה על 5% מן המשכורת.
תשלום לקופת גמל לפיצויים - שיעור שלא יעלה לכיסוי התחייבות המעביד לפיצויים, לפי חוק פיצויי פיטורים, או לפי הסכם עבודה ובלבד שלא יעלה על 8.5% מאותה משכורת.
הקטנת תשלומי מעביד לקופת גמל לפיצויים מרכזית - אם נצבר בקופה מרכזית 10% יותר מחבות המעביד לפיצוים, יהיה על המעביד להקטין התשלומים בסכום העודף בשנת המס הבאה. החישוב מתבצע על משכורת אחת לשנה לכל עובד, כשהיא מוגדלת בתוספת היוקר הראשונה ששולמה לאחר תום שנת המס.
תשלום לקופת גמל לקצבה לקרן פנסיה - התשלום המרבי לקופת גמל לקצבה שאינה קופת ביטוח - 14.3% מן המשכורת המבוטחת, ובלבד שכל תשלם שמעל 6% יופחת ממה שהמעביד רשאי לשלם לקופת גמל לפיצויים. מעביד המשלם לקופת גמל לקצבה לא יוכל לשלם בעד אותה משכורת לקופת גמל לתגמולים.
תשלום לקופת גמל לקצבה לקופת ביטוח - שיעור שלא יעלה על 13.3% מן המשכורת ובאם שולמו סכומים לקופת גמל לפיצויים או לתגמולים, יופחתו התשלומים בסכומים ששולמו.
סמכות הנציב להורות על הקטנת תשלומים - לנציב מס הכנסה סמכות להורות על הקטנת תשלומים לקופת הגמל, לפיצויים או לקצבה באם לדעתו נצברו מספיק סכומים לכיסוי התחייבות המעביד.
תשלום מעביד לקופת גמל לחופשה - הפרשה מירבית לפי חוק חופשה המגיע לעובד או לפי הסכם קיבוצי באם קיים, הגבוה מהשניים.
תשלום לקופת גמל למטרה אחרת - הפרשה מותרת לפי הרשום בהסכם עבודה קיבוצי.
תשלום עמית שכיר לקופת גמל - העמית השכיר חייב לשלם מידי חודש בחודשו סכום השווה לתשלומי המעביד (תשלום מירבי של 5%). ואולם באם שילם המעביד לקופת גמל לקצבה שאינה קופת ביטוח ישלם העובד מחצית מתשלום הנוסף של המעביד (בסיכום ישלם 5.5% משכרו).
פיצול קופת גמל לאותה מטרה - אין לפצל תשלומים לקופת גמל לאוהת מטרה ובשל אותם עובדים אלא באישורו המוקדם של הנציב.
פיצול קופת גמל לאותה מטרה - אין לפצל תשלומים לקופת גמל לאותה מטרה ובשל אותם עובדים אלא באישורו המוקדם של הנציב.
תשלומים לקופת פיצויים מרכזית - ניתן לשלם לקופת פיצויים מרכזית שלא בדרך של תשלומים חודשיים רצופים.
מועד תשלום כספי מעביד לקופת גמל - מעסיק יוכל לשלם בעבור עובדיו, סכומים מותרים עד ל- 15 לחודש בעד החודש שעבר.
מועד תשלום כספי עובד לקופת גמל - קופת הגמל תקבל את כספי העובד כפי שתוארו בתקנה 19 (ב), באמצעות המעביד שינכה אותם משכרו של העובד ויעבירם לקופה תוך 15 יום.
אישור על הפקדת כספים במהלך השנה - קופת גמל תמציא אישור למעביד, לעמית מעביד, לעמית עצמאי, ולפי דרישה אישור על תשלומיהם במשך השנה.
אישור על הפקדת כספים בשנה קודמת - קופת גמל תמציא אישור תוך 3 חודשים מתחילת שנת המס למעביד על הסכומים שקבלה ממנו בשנה הקודמת האישור יכלול פרטים מפורטים על ההפקדה למטרה הבאה: פיצויים, תגמולים, למטרת קצבה, למטרה אחרת, השלמת פיצויים, השלמה לקצבה.