פ.ד. פסגות

 

למה לקחת יועץ משכנתאות

אלי כרמימדוע לשלם / לקחת יועץ משכנתאות אובייקטיבי ובלתי תלוי ולא להתייעץ עם הבנק?

  1. הבנק אינו גוף מייעץ ובטח לא אובייקטיבי - יתרה מזאת, הבנק נמצא בניגוד עיניינים מובנה עם רצונו של הלקוח. כלומר, הבנק הינו גוף עסקי שמונע ע"פ רווחיו כשמטרתו היא למכור ללקוחות את המשכנתאות הכי רווחיות לבנק. הבנקאי בסניף לא ייעץ ללקוחותיו איך לשלם לבנק כמה שפחות כסף, למרות שזאת שאיפתו של הלקוח. האם שמעתם פעם על בנקאי שמתקשר ללקוחותיו ביוזמתו ומסביר להם כיצד הם יכולים לחסוך כסף במשכנתא שלקחו בעבר וגם מייעץ להם כיצד לעשות זאת? סביר להניח שלא...
     
  2. הבנה שמדובר במוצר פיננסי מורכב עם הרבה מאד ידע - קיים פער ידע מאד גדול בין הלקוח לאיש מקצוע. כשמדובר במשכנתא, אנשים בד"כ לא יודעים מה הם לא יודעים. כתוצאה מכך אנשים לא יודעים מה לשאול. ואם כבר שואלים, לרוב לא נשאלות השאלות הנכונות ולא נשקלות האלטרנטיבות המתאימות. דוגמא שכיחה לכך, היא שאנשים עדיין מתעמקים במו"מ על גובה הריבית בעוד למסלולי ההלוואה ולשנים יש השפעה הרבה יותר גדולה על סה"כ תשלומי המשכנתא של הלקוח.
     
  3. מחיר הטעות - הטעות במשכנתא עלולה להיות מאד יקרה במיוחד בשנים האחרונות עם עליית היקף המשכנתאות כתוצאה מעליית ערך הנכסים. לא פעם אנשים מגלים כי הם לא הבינו את משמעות הבחירה שהם ביצעו. לעיתים הטעות אינה ניתנת לתיקון או שכבר מאוחר מידי לבצע את השינוי. כך קורה שאנשים משלמים הרבה מאד כסף מיותר שיכול היה להיחסך מהם.

לסיכום - רוב האנשים עושים את רוב הטעויות האפשריות בתחום כשהם לוקחים משכנתא. המעטים שלוקחים יעוץ משכנתא אובייקטיבי ובלתי תלוי חוסכים לאורך זמן הרבה כסף, זמן ואנרגיה.

לאיזו קבוצה אתם רוצים להישתייך?

 

השרות ניתן ע"י ובאחריות:
אלי כרמי, MBA
www.elikarmi.co.il
נייד 054-2345288
פקס  153-77-3300625